28 Nisan 2013 Pazar

DÜNYANIN İLK AŞK ŞİİRİ...

4000 Yıllık Aşk Şiiri...


4 bin senelik çivi yazısı tablet...


 

loveletter-small1

 

Dünyada ilk aşk şiiri, senelerdir İstanbul Arkeoloji Müzesi'nde sergileniyor.

Sumerce çivi yazılı tablet üzerinde, 1889 yılında, Bağdat'ın 150 kilometre uzağındaki Sümer kenti Nippur'da bulundu.

Tablet 55 sene evvel ABD'li Sümerolog Samuel Noah Kramer tarafından okundu. Aynı devirde tableti Türkçe'ye ise bugün 94 yaşında olan Türkiye'nin ilk Sümeroloğu Muazzez İlmiye Çığ çevirdi.

 

İşte size şiirin hikâyesi:

Sümer inanışına göre, toprağın bereketini ve toprağın verimli olmasını sağlamak amacıyla, Kral'ın yılda bir defa Bereket ve Aşk Tanrıçası Enlil yerine bir rahibeyle evlenmesi mukaddes bir görevdi.

Bu şiir büyük bir ihtimalle Kral suşi için seçilmiş bir gelin tarafından yeni sene bayramını kutlama merasiminde söylenmek üzere kaleme alınmıştı ve ziyafetlerde şölenlerde müzik, şarkı ve dans eşliğinde söyleniyordu.

Dünya'nın ilk aşk şiiri:

Damadım, yüreğimin sevgilisi

Güzelliğin büyüktür baldan tatlı

Arslan, yüreğimin değerlisi

Güzelliğin büyüktür baldan tatlı

Benim kıymetli okşayışlarım baldan tatlıdır

Yatak odasında bal doludur

güzelliğinle zevklenelim

Arslan seni okşayayım

Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır

Damadım benden keyif aldın

Annem söyle sana harika şeyler verecektir

Babam, sana armağanlar verecektir.

Sen beni sevdiğin için

Lütfet bana okşayışlarını

Benim Tanrım, benim koruyucu

Tanrı Ellil'in yüreğini hoşnut eden Şusin'im

Lütfet bana okşayışlarını   ( Burası eksik)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder